مدرسه زبان

بررسی نمرات آیلتس و مفاهیم آنها

نتایج IELTS  طوری طراحی شدند که بسیار ساده و راحت قابل درک‌اند. آنها به صورت نمراتی از 1 (کمترین) تا 9 (بالاترین) گزارش میشند.

محاسبه  نمرات آزمون آیلتس
برای هر بخش آزمون- گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن- نمره‌ای از 1 (کمترین) تا 9 (بالاترین) در نظر گرفته شده است. نمرات هر کدام از این بخش‌ها گرد شده و میانگین اون‌ها به عنوان نمره کل (overall score) اعلام میشه.

نمره ۰ : هیچ اطلاعات قابل ارزیابی ندارد.
نمره ۱ : در اصل هیچ توانایی برای استفاده از زبان بیش از چند کلمهٴ مجرد ندارد.
نمره ۲ : امکان ارتباط واقعی وجود ندارد مگر برای اطلاعات بسیار ابتدایی با استفاده از واژگان مجرد یا قالب‌های کوتاه در موقعیتهای آشنا و برای برطرف کردن نیازهای ابتدایی و فوری. مشکلات زیادی در فهم انگلیسی گفتاری و نوشتاری دارد.
نمره ۳ : فقط می‌تواند مفهوم کلی را در موقعیتهای خیلی آشنا درک و منتقل کند. توقف‌های مکرر در هنگام ارتباط مشاهده می‌شود.
نمره ۴ : قابلیت‌های ابتدایی محدود است به موقعیتهای آشنا. مشکلات مکرر در فهم و بیان منظور دارد. توانایی استفاده از زبان پیچیده را ندارد.
نمره ۵ : دارای مهارت نسبی زبان با قابلیت درک عمومی معنا در بیشتر موقعیتها می‌باشد، گرچه احتمال اشتباهات بسیار وجود دارد. باید توانایی ایجاد ارتباطات اولیه را در حوزهٴ تخصصی خود داشته باشد.
نمره ۶ : علیرغم بعضی بی‌دقتی‌ها، عدم تناسب‌ها، و نافهمی‌ها، در کل دارای مهارت موثر زبانی است. قادر به استفاده و فهم زبان نسبتا پیچیده به ویژه در موقعیتهای آشنا می‌باشد.
نمره ۷ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست، اگرچه با اشتباهات هر از گاهی در دقت، تناسب، و درک زبان همراه‌ است. ممکن است در موقعیت های ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. در کل توانایی آن را دارد که از پس زبان پیچیده برآید و استدلال‌های ریز را درک کند.
نمره ۸ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست و تنها هر از گاهی اشتباهاتی از نظر دقت و تناسب کاربرد مرتکب می‌شود. ممکن است در موقعیت های ناآشنا فهم کامل زبان صورت نگیرد. اما از پس مباحثات پیچیده و مشروح به خوبی برمی‌آید.
نمره ۹ : مهارت کاملا کاربردی زبان را داراست: دقیق، صحیح، روان همراه با فهم کامل.
 

این مطلب در تاریخ سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ارسال شده است .
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .